Informacja o przetwarzaniu danych przez Kancelarię Radcy Prawnego Ksymena Mamińska
Niniejsza informacja dotyczy Kancelarii Radcy Prawnego Ksymena Mamińska
Informacje o Administratorze Państwa Danych
Kancelaria Radcy Prawnego Ksymena Mamińska, która ma siedzibę we Wrocławiu, przy ul. Orlej 12/14 lok. 1, 53-143 Wrocław; e-mail: kancelaria@kkmlex.pl, telefon: (+48) 609645025 („Kancelaria”) jest administratorem („ADO”) Państwa danych osobowych („Dane Osobowe”) i samodzielnie decyduje o celach oraz sposobach ich przetwarzania. W każdym czasie, w sprawach ochrony Danych Osobowych kontakt z ADO jest możliwy pod adresem: kancelaria@kkmlex.pl lub pod numerem telefonu +48 609645025(w godzinach 8:00-16:00 od poniedziałku do piątku).
Niniejsza informacja dotyczy przetwarzania Danych Osobowych, w sytuacjach, w których:
- kontakt z Kancelarią nastąpił w wyniku zapoznania się z informacjami zawartymi na stronie kkmlex.pl (np. telefonicznie, korespondencyjnie lub e-mailowo, w tym przez zakładkę „Kontakt” na stronie kkmlex.pl);
- Dane Osobowe zostały udostępnione osobiście za pośrednictwem kanałów komunikacji dostępnych na stronie internetowej kkmlex.pl (np. złożenia swojej aplikacji, skierowania zapytania lub oferty – mailowo, telefonicznie lub za pośrednictwem formularza na stronie internetowej kkmlex.pl)
Dane Osobowe są:
- przetwarzane zgodnie z prawem, rzetelnie i w sposób przejrzysty;
- gromadzone w konkretnych, wyraźnych i prawnie uzasadnionych celach i nie są one przetwarzane dalej w sposób niezgodny z tymi celami;
- adekwatne, stosowne oraz ograniczone do tego, co niezbędne do celów, w których są przetwarzane;
- w razie potrzeby uaktualniane;
- przetwarzane w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dotyczą, przez okres nie dłuższy niż jest to niezbędne do celów, w których są przetwarzane.
Dane Osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający bezpieczeństwo, w tym ochronę przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz przypadkową utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem, za pomocą odpowiednich środków technicznych lub organizacyjnych. Po upływie obowiązkowych okresów przetwarzania Dane Osobowe zostaną niezwłocznie usunięte.
Dane Osobowe jakie mogą być przetwarzane w celach współpracy z Kancelarią to: dane identyfikacyjne, dane teleadresowe, dane dotyczące stanowiska lub uprawnień zawodowych oraz inne Dane Osobowe przekazane w związku ze współpracą lub nawiązanym kontaktem. Dane Osobowe są pozyskiwane od ich dysponentów – osób przekazujących dane za pośrednictwem kanałów komunikacji z Kancelarią.
Dane Osobowe mogą być przetwarzane w następujących celach:
- nawiązania współpracy;
- zawarcia i realizacji oraz rozliczenia umowy;
- realizacji prawnego obowiązku archiwizacji dokumentacji ciążącego na ADO;
- prowadzenia korespondencji;
- ustalenia, dochodzenia lub obrony przed potencjalnymi roszczeniami, a także w celach dowodowych, w ramach sprawowania wymiaru sprawiedliwości przez sądy, będących realizacją prawnie uzasadnionego interesu ADO;
- wypełniania obowiązków prawnych (np. podatkowych, księgowych, dot. rozpatrywania reklamacji).
Podstawą przetwarzania Danych Osobowych jest:
- niezbędność do wykonania umowy lub podjęcia działań przed jej zawarciem na żądanie osoby, której Dane Osobowe dotyczą;
- realizacja obowiązków prawnych Kancelarii;
- prawnie uzasadniony interes Kancelarii – w ramach kontaktu, prowadzenia korespondencji oraz obrony przed potencjalnymi roszczeniami.
Podanie Danych Osobowych jest dobrowolne, jednak może okazać się niezbędne do zawarcia lub wykonania umowy, w celu prowadzenia korespondencji lub obrony uzasadnionych prawnie roszczeń.
Dane Osobowe zebrane w celach zawarcia i wykonania umowy są przetwarzane przez okres trwania umowy lub do momentu wniesienia przez dysponenta Danych Osobowych sprzeciwu wobec przetwarzania, którego podstawą jest nasz uzasadniony interes, chyba że przepisy prawa (np. dotyczące archiwizacji, podatkowe, rachunkowe) zobowiązują ADO do dłuższego przetwarzania Danych Osobowych lub podlegają one przechowywaniu na wypadek potencjalnych roszczeń przez okres ich przedawnienia określony przepisami prawa – w zależności od tego, który z tych okresów jest dłuższy.
Dane Osobowe udostępnione w ramach kontaktu z Kancelarią są przetwarzane przez okres niezbędny do prowadzenia korespondencji, a następnie do chwili upływu okresu przedawnienia ewentualnych roszczeń.
Dane Osobowe przetwarzane w ramach procesu rekrutacji sąprzetwarzane przez okres trwania procesu rekrutacyjnego lub w zależności od Państwa dodatkowej dobrowolnej zgody, przyszłych rekrutacji lub do czasu wycofania zgody, a następnie do chwili upływu okresu przedawnienia ewentualnych roszczeń, chyba że przepisy prawa zobowiązują ADO do dłuższego przetwarzania Danych Osobowych.
Po upływie obowiązkowych okresów przetwarzania Dane Osobowe zostaną niezwłocznie usunięte.
Odbiorcami Danych osobowych mogą być:
– podmioty świadczące na rzecz ADO usługi kurierskie i pocztowe, dostawcy usług teleinformatycznych, dostawcy narzędzi i systemów informatycznych, profesjonalni doradcy, podmioty świadczące usługi księgowe, usługi audytorskie (np. niezależni biegli rewidenci), usługi skanowania, drukowania, obsługi korespondencji, archiwizowania i niszczenia dokumentów, podmioty, które mogą brać udział w wykonywaniu umowy zawartej z Kancelarią, banki – w przypadku prowadzenia rozliczeń finansowych, podmioty, które technicznie lub organizacyjnie wspomagają prowadzenie rekrutacji;
– podmioty, którym ADO ma obowiązek przekazywać dane na podstawie obowiązujących przepisów prawa (m.in. Policja; Straż Miejska; Prokuratura, Sąd), w zakresie uwzględniającym obowiązek zachowania tajemnicy zawodowej.
W każdym przypadku dysponent Danych Osobowych ma prawo do:
- dostępu do przetwarzanych Danych Osobowych oraz otrzymania kopii tych Danych Osobowych, a także do sprostowania (poprawiania) Danych Osobowych oraz uzupełnienia ich w przypadkach przewidzianych przepisami prawa;
- żądania ograniczenia przetwarzania Danych Osobowych lub usunięcia Danych Osobowych (np. w przypadku, gdy są one przetwarzane niezgodnie z prawem);
- przenoszenia oraz żądania przesłania Danych Osobowych, które są przetwarzane w sposób zautomatyzowany, a przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody lub na podstawie umowy, np. do innego administratora;
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Danych Osobowych (opartego na przesłance niezbędności do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią);
- wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych na sposób przetwarzania Danych Osobowych przez ADO.
Z chwilą wniesienia sprzeciwu, ADO zaprzestanie przetwarzać Dane Osobowe, chyba że będzie w stanie wykazać, że w stosunku do Danych Osobowych istnieją dla ADO ważne prawnie uzasadnione podstawy, które są nadrzędne wobec interesów, praw i wolności dysponenta Danych Osobowych lub Dane Osobowe będą niezbędne do ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
Jeżeli przetwarzanie Danych Osobowych odbywa się na podstawie zgody, może zostać ona cofnięta w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem